lite tankar så här en onsdag

Jag kan helt ärligt säga att jag inte är den mest positiva människa jag känner och har här under några år tyckt att livet har varit lite väl orättvist och att det har varit mer motgångar än medgångar. Jag har varit avundsjuk på andra som i mina ögon har haft det lätt och inte behövt kämpa lika hårt och ibland tyckt att just jag har haft det väldigt tungt. Personer i min omgivning har sagt att det kommer lösa sig och att det snart kommer vända. Pyttsan, har jag tänkt och bara tyckt det har fortsatt i samma bana.
Men för ett tag sedan började jag tänka på att saker och ting faktiskt börjar lösa sig. I samma veva insåg jag att man inte får mer problem än vad man klarar av och att jag faktiskt inte har en aning om vad andra har varit med om och hur dom mår. Och att man faktiskt inte kan döma någon från utsidan, för utifrån ser ju faktiskt dom flesta ut att ha det bra, eller hur?

Vart jag vill komma med det här har jag ingen aning, ingenstans antar jag. Men när jag ändå håller på och är så här djupt passar det väl bra med en bild med lite kloka ord ála facebook!
 
 
 
hörrni, ha det bra!


Kommentarer
Lillemor

Och jag som ofta är så avundsjuk på dig och tycker att du har allt!

2012-11-15 @ 09:52:12
URL: http://fridalillemorlidman.blogg.se
Anonym

Ja, ibland fokuserar man på allt negativt ;(( Istället för att se det som är bra. Men om man reflekterar över det som du gjort här , så är man ju på god väg , positiv tänkande är förlösande .å det finns ju alltid nån som har det bättre ,men även många som har det sämre ❤/svärmor

2013-01-17 @ 17:20:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0