Graviditet och förlossningslista

När fick du reda på att du var gravid? 7e januari
Var bebisen planerad? Ja :)
Mådde du illa mycket? Ja, fram till nionde månaden.
Hur blev ditt hår? Lockigare
Hade du mycket halsbränna? Ja, massor mot slutet!
Grät du för ingenting? Iband
Var du känslig? Ja, det var jag verkligen!
Vad gillade du för mat? Vanlig husmanskost.

När kände du bebisens första sparkar? vecka 18.
Var du ofta orolig? Ja, i början var jag jätteorolig för missfall. Men det blev bättre när jag började känna att det rörde sig inne i magen.
När började du läcka bröstmjölk? aldrig.
Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? Köpte några tidningar men annars kollade jag mycket på datorn.
Sparkade bebisen mycket? Ja, hon var riktigt vild!

Fick du bristningar? Ja några stycken.
Levde du på som vanligt? Nej det kan jag väl inte säga eftersom jag var sjukskriven från v.9

Hur gammal var du när du blev gravid? 20 år.
Hur tog dina föräldrar det? Jätteglad såklart! :)
Hur tog din partner det? Han blev lika lycklig som jag!

Vart bodde du/ni? I Nygård.
Hur ofta gick du till mvc? Eftersom jag var så orolig fick vi komma lite oftare, varannan vecka.

Hur många ultraljud gjorde du? 5 stycken tror jag minsann det hann bli!
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag tänkte nog inte så mycket på det utan ville bara att den skulle vara så normal som möjligt.  
Hur började din förlossning?
Blev igångsatt klockan 8.30 på morgonen.
Hur många timmar tog din förlossning? 24 timmar från igångsättningen
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt?
Vaginalt
Hur mycket var du öppen när du kom in? Var öppen 3cm när jag skulle sättas igång.
Vilken smärtlindring tog du? Lustgas och epidural
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? 23 minuter
Blev det komplikationer?
Nix :) 
Vad tyckte du var jobbigast? När huvudet kom ut, det kändes kan jag lova!
Var du rädd för något?
Nej, man är ju på rätt ställe om det skulle hända något.
Skrek du?
När huvudet kom gav jag ifrån mig ett litet vrål  ;)
Hur många var inne i förlossningsrummet? Jag, Emil och 3 till.
Hade du någon nära med dig?
Emil :)
Hur var vikt och längd? 3975g och 50cm.
Ögonfärg: Blåa
Hårfärg: Blond
Ammade du? Ja
Ammar du nu? Ja
Hur gammal är bebisen nu? 3 veckor & 3 dagar
Vad tyckte du om förlossningen? Glädje, smärta, lycka. En väldigt häftig upplevelse!
Vill du ha en till? Ja!
Planerar ni ett till?
Nej, det får vänta ett tag.
När kommer andra barnet? Den som lever får se :)
Hur är ert förhållande nu? Jättebra, som vanligt ♥
Vilken vecka födde du i? vecka 40

 

En liten liten Elsa.


Kommentarer
Ann

Varför gjorde du så många ultraljud? Och varför blev du sjukskriven så tidigt? :-)

Svar: Första gjorde jag i v9 för att jag hade så ont i magen, andra var rutinultraljudet i v18, tredje var i v.29 för att jag inte tyckte hon rörde sig, fjärde var i v37 för att jag blödde där nere och femte var dagen innan jag blev igångsatt :)Jag blev sjukskriven för att jag fick diskbråck i ländryggen som började göra skitont när jag blev gravid. :)
None None

2012-10-17 @ 21:19:16
Ann

Okej :-) gick du på mvc varannan vecka från början eller i graviditetens senare del?

Svar: Efter v.30 går alla varannan vecka så det blev hela graviditeten :)
None None

2012-10-18 @ 22:11:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0