Första maj med snö

idag har jag verkligen vaknat upp på lat-sidan, ligger i soffan och ser repriser på tv:n och läser bloggar medans diskhögen från igår står kvar på bordet.. Vi hade i alla fall en jättebra valborgs, gjorde 2-rätters, gick på promenad och spelade spel fram till midnatt :)
Och maten, mums vad god! Vi tog recept från Morbergs grillbok, scampi och pilgrimsmusslor i hemmagjord marinad med tropisk fruktsås, stekt sparris med parmesankräm och bakpotatis. Till efterrätt gjorde vi vitchokladkräm med kiwisorbet och passionsfrukt. Jag blir hungrig bara jag tänker på det! :)

 
 
 
 
Sen idag ska vi ut på byn och se när motorcyklarna kör 1:a majrundan hoppas bara det slutar snöa och att solen kikar fram. Men just nu ska jag fortsätta se gamla avsnitt av desperate housewives och äta resterna av gårdagens snacks! :)


Kommentarer
Lillemor

Det där såg galet gott och lyxigt ut!

2013-05-02 @ 13:39:42
URL: http://fridalillemorlidman.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0