presenter var det här!

 
 
 
 
Elsa fick så fina presenter av alla på dopet. Åh vad jag önskar att vi hade ett eget rum till Elsa där hon kunde ha alla fina saker, är så tråkigt att bara lägga undan allt. Men så småningom.
 
Elsas moster hade skrivit en dikt till Elsa som hon läste upp i kyrkan, hon hade skrivit så fint och personligt och med den dikten avslutar jag det här inlägget! :) 
 
 Du kom i höstas och värmde upp vår jord
precis när löven föll från träden här i vår kalla nord
En familj blev till, ett mirakel och en gåva
och du var älskad från den stunden, det kan jag dig lova

 

Du blev beundrad av liten och av stor
som alla kom att se dig i Nygård där du bor
  En söt liten näsa, två röda kinder och mjuka andetag
och presenter det fick du av alla de slag

 

Du doftar så gott och din hy är så mjuk
och ögonen dina tindrar som, jag tror, ögon aldrig tindrat förut
En liten plutande mun, två små fötter och tio tår
och på hjässan din växer det ljusaste hår

 

Du jollrar så smått och skrattar sen glatt
och vänder till rygg från mage, mosters lilla skatt
En centimeter längre, ett par hekton och nått gram
och innan vi vet ordet av det så kryper du väl fram

 

Du tittar dig omkring och lyser i din pappas famn
fina lilla Elsa som idag ska få sitt namn
En kyrka full av vänner, dina föräldrar och en präst
tack för att jag får vara del i denna glada fest



Kommentarer
Lina - mamma till Wilma & Wiola

Så grymt fin dikt ! Duktig hon är :)

2013-02-04 @ 21:00:55
URL: http://www.liniz.blogg.se
Svärmor

Mycke fina presenter ;) å dikten var helt underbar 💕

2013-02-04 @ 22:38:32
Johanna - Mamma Till Lilly

Vilka fina presenter!:) Lundmyr klänningen har Lilly också och den är så himla fin å mysig:)

2013-02-05 @ 01:48:42
URL: http://Http://johannaastenvall.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0