Första advent

I helgen har det varit fullt upp från morgon till kväll, och vi ha haft hur roligt som helst!
 
I fredags bjöd John upp oss på middag, jag som har varit lite tveksam till min broders matlagningskunskaper blev glatt överraskad! Han hade gjort helstekt rådjur med potatisgratäng, rödvinssky, stekta kantareller, baconinlindad sparris, kokta morötter och ärtskidor. Jag tror inte jag behöver förklara hur gott det var!
Efter middagen blev det Idolmys, Elsa fick smaka popcorn för första gången och jag kan lova att det var populärt. Speciellt när morbror Håkan råkade spilla ut halva skålen och hon fick springa omkring och plocka direkt från golvet!
 

Lördag ringde väckarna 06 och det bar iväg till Ikea, hem kom vi med en ny fåtölj och sängram. Fast vi inte skulle handla så mycket hann klockan bli tre innan vi var hemma igen.
När vi hade packat upp kom David, Jennie och Ellie hit och åt middag. Ingen var speciellt sugen på att stå i köket och laga mat så vi åt tapas, så enkelt och så älskar jag när man får sitta och småplocka. 
Efter maten tog killarna tag i att montera ihop sängramen och nöjda blev vi! Vi köpte Hemnes, gillar den nya modellen som känns enkel men ändå är snygg. 
 

Det blev så att våra gäster övernattade och Jennie ville att vi skulle se julkalendern, så klockan kvart i nio satt vi uppradade i soffan framför Barna Hedenhös. Jag tyckte den verkade bra och ska försöka följa med i år!
Efter en lång frukost sövde vi barnen och jag och Jennie tog tag i julpyntningen här hemma. Kul att vara två och skönt för min onda rygg att få hjälp.
Sen gick vi en sväng på skyltsöndagen och tog en fika, köpte dom första julklapparna och kikade på tomten.
På kvällen kom John hit och hängde, kollade solsidan och åt chips. Har blivit lite av en tradition att han kommer hit med något gott och vi slappar i soffan, bra avslut på helgen tycker jag! :)
 
Tillochmed granen fick komma fram och där till höger skymtar ni våran nya fåtölj. Blev riktigt mysigt här hemma och jag måste erkänna att lite mer julstämning fick jag faktiskt! Däremot får ni ursäkta alla suddiga bilder, vet inte riktigt vad jag har hållit på med..
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0