Mysig morgon

Imorse bestämde jag mig för att göra scones, tyckte det passade i det ruggiga vädret! Så vi bjöd hit svärmor och har haft en riktig mysmorgon, så gott med nybakade scones och mjölk :) Jag och Emil har så olika sovrutiner så det är inte så ofta vi äter frukost tillsammans, men eftersom det är mitt favoritmål så tycker jag det är så trevligt när man väl sitter ner och äter tillsammans.

Oftast gör jag bara hemkunskaps-scones men nu provade jag ett recept med fil och honung, blev supergoda!
 
Scones ca 8 st
8 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk salt
2 dl filmjölk
1 ägg
2 msk honung
 

Blanda mjöl, bakpulver och salt i en skål. Rör ihop filmjölk. ägg och  honung i en annan. Tillsätt detta i mjölblandningen och hacka smöret i  småbitar. Arbeta ihop detta till en deg. Placera ut muffinsformar i en muffinsplåt och gör  åtta små bullar av degen. Lägg i dem i plåten och grädda ca 20  minuter i 200 grader.



Hoppas ni fick lika bra start på dagen ♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0