Apelsinmuffins

Senaste tiden har småkakorna på konsum varit min bästa vän men idag bestämde jag mig för att det var dax att ha något annat att bjuda på till kaffet! Så jag bakade apelsinmuffins, väldigt enkla och goda.



Till 12 stycken muffins behöver du:
100 g smör
2 ägg
2 1/2 dl socker
1 msk vaniljsocker
rivet skal och saft från 1 apelsin 
2 1/2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

 

Gör så här:
Smält smöret i en kastrull, låt svalna något. Vispa ägg, socker och vaniljsocker
Tillsätt smält smör, apelsinskal (tvätta apelsinen ordentligt innan) och apelsinsaft, mjöl och bakpulver. Rör till en slät smet.
Fyll muffinsformarna med smet till 3/4. Grädda  i 200 grader i 12-15 minuter. Låt kallna.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0